Der Onlineworkshop findet am 25. März 2022 von 9.00 bis 13.00 Uhr statt. Er wird über das Open-Source-Webkonferenzsystem BigBlueButton umgesetzt.
The workshop will take place on March 25, 2022 from 9 a.m. to 1 p.m, online and in English via the BigBlueButton conference platform. Simultaneous translation will be provided during the workshop.
Mit großem Interesse und knapp 60 Teilnehmenden fand am 25. März der Workshop zum Thema „Educational Escape Room“ statt. Wir bedanken uns ganz herzlich bei Panagiotis Fotaris für den tollen Input und Autausch. Wir stellen Ihnen >>> hier die Vortragsfolien zur Verfügung und können Ihnen außerdem ankündigen, dass wir an dem Thema dran bleiben und ein „Starter Kit“ vorbereiten, um praktische Informationen und Tipps für Sie zu bündeln.
Vielen Dank auch für die rege Teilnahme und das kreative Knobeln rund um >>>“Escape@eTeach 2022″. Wie freuen uns, dass viele Rätselfans die versteckten Hinweise entschlüsseln und die Rätsel knacken konnten. Hier nochmal die konkreten Auflösungen:
Rätsel 1: Es wird ein Event geben
Rätsel 2: 25.03.2022
Rätsel 3: 9 bis 13 Uhr
Rätsel 4: Panagiotis Fotaris
Rätsel 5: Workshop Educational Escape Room
The aim of the workshop
Escape rooms are live-action team-based games in which players work together to discover clues, solve puzzles, and accomplish tasks within a time limit to reach a specific goal. Besides being a very popular pastime for people of all ages, they have recently started to gain momentum in academic circles as educational tools. Research findings have established that educational escape games can create immersion as they combine the strengths of storytelling and gameplay, therefore eliciting high engagement and promoting successful learning. This workshop will provide participants with hands-on, practical instructions for planning, designing, and facilitating an educational escape room. Participants will work in groups and by the end of the workshop they are expected to have created a digital educational escape room prototype.
Learning objectives: Learn the core principals of escape rooms by playing a digital escape room +++ Demonstrate an understanding of puzzles, themes, and challenges commonly used in escape rooms +++ Critically analyse and identify educational purposes for using ideas based on escape rooms +++ Design. implement, and playtest an educational escape room prototype