TEACHING CONCEPT

On the meta level please

Teachers
Tilo Fiegler
Last update
University(s)
Subject group(s)
Target group(s)
Format | Mode

|

Einige Methoden und Konzepte, die der Gestaltung von Lehre dienen, sind zeitgleich auch für eine spätere Anwendung nach dem Studium von Interesse. Daher bietet sich eine Analyse und Auswertung nach der Anwendung einer Methode an.

Bei der Diskussion der Methode auf einer Prozessebene können vom Lehrenden der idealtypische Verlauf und die Ziele der Methode zunächst erläutert werden. Anschließend ist eine Verständigung zu folgenden Punkten denkbar:

  • Wahrnehmung der Methode
  • Erkannte Stärken und Schwächen
  • Kritische Momente im Verlauf der Anwendung
  • Variationen der Methode

Problem

Solutions

General conditions

Can be used in all types of courses

Consequences

Materials

Bei Bedarf Literatur zur Methode, Ablaufpläne, Moderationsmaterial vorhanden.

Resources

Your suggestion or question

We hope that the teaching/learning concepts will be critically examined, utilised and further developed and thus remain alive. Therefore, please use the comment function to give your assessment of the teaching/learning concept. Share your experiences in the implementation or refer to similar didactic methods (please include references or links). 

Your assessment will first be checked by us and then approved.

Contact person for the teaching concept

Picture of Sebastian

Sebastian

Consultancy Good

Contact us

Selection of topics