TEACHING CONCEPT

Humour as a tool

Teachers
Patricia Rankin
Last update
University(s)
Subject group(s)
Target group(s)
Format | Mode

|

Lachen befreit und kann in kurzer Zeit die Atmosphäre positiv beeinflussen, die Konzentration wecken und zum Dialog auffordern.

Das Einstreuen kleiner Anekdoten an passender Stelle, Wortspiele – gerade wenn es um das Erlernen einer Sprache geht – tragen zu einer lockeren Arbeitsatmosphäre bei.

Die charmante Interpretation von falsch Gesagtem zeigt Studierenden den toleranten und spielerischen Umgang mit Fehlern und trägt zu einer positiven Fehlerkultur bei. Die Angst vor Blamagen wird reduziert, das Vertrauen dagegen wächst. Studierenden bauen Hemmungen im Sprachtraining ab und verlieren die Angst Fragen zu stellen und Probleme offen zu besprechen.

Problem

Solutions

General conditions

Can be used in all types of courses.

Consequences

Materials

Resources

Your suggestion or question

We hope that the teaching/learning concepts will be critically examined, utilised and further developed and thus remain alive. Therefore, please use the comment function to give your assessment of the teaching/learning concept. Share your experiences in the implementation or refer to similar didactic methods (please include references or links). 

Your assessment will first be checked by us and then approved.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Contact person for the teaching concept

Picture of Jan Montag

Jan Monday

Contact us

Selection of topics